Sabtu, Jun 07, 2008

Kudapan Senja : Aku Juga Ada Kunci, Begitu Juga Aku-Aku Yang Lain

Susulan pos tengah hari tadi, maklum balas yang diterima baik dari email mahupun mesej teks betul-betul menyemakkan hidup aku untuk hari ini.

Lelaki PJ, dah lama aku tak mengumpat pasal dia, keluar dari biru dan telefon aku dalam setengah jam yang lepas.

Dia meminta pandangan berkenaan papan induk dan pemproses yang bakal dibeli. Aku sekadar apa yang aku tau sajalah. AMD, Centrino, mana satu mahu pilih? Pandai-pandai kau lah Labu. Dalam perbualan tersebut juga Lelaki PJ tak ketinggalan menanyakan perihal kunci Kotak Pendora.

'Is it me?'

'Ah? Alamak!'

Campur orang yang aku maksudkan pada pos tersebut, terdapat 7 orang yang memegang kunci sakti.

Maaf kepada lagi 6 termasuk lelaki PJ, aku tak ingat bila masa aku buat salinan kunci itu dalam amaun yang agak banyak. Itulah orang Melayu, cepat benar terasa.

Letih aku.