Ahad, September 21, 2008

Tubuhmu semerbak dengan haruman kayu manis dan cengkih pelbagai dan oh, tembakau pun ada?

Jam 5 petang. Matahari walaupun sudah tak lagi tegak atas kepala tapi panasnya seolah-olah matahari tersebut berada di sebelah.

Dalam perjalanan ke kawasan parkir, dari jauh kelihatan kereta sudah tidak lagi simetrikal. Kelihatan seperti ada seorang insan seberat 500 paun duduk di belakang bangku pemandu. Fenomena tersebut menjawab persoalan hon yang dibunyikan setiap kali ada kereta dari di belakang hon, dari depan dan memotong hon serta buat signal tangan.

Aku ingatkan ada tupai terselit dekat tayar.

I was half right.

Masalah masih berkaitan dengan tayar cuma tidak ada rodensia mati terkepit/terselit. Permasalahan berpunca daripada sebatang paku sepanjang 5 inci terbenam pada tayar.

'Patutlah stereng berat semacam.' Kemusykilan teman tersebut terjawab.

Teman di sebelah sungguhpun lelaki maka secara amnya dia juga seperkasa lelaki yang lain bersiul bersahaja tanpa ada inisiatif mahu beri bantuan tenaga atau sekurang-kurangnya tolong capaikan perkakas yang diperlukan untuk menukar tayar yang bertaburan di atas jalan bak butiran pasiran di tepi pantai-an.

Yang dia tahu hanyalah cari sudut yang sesuai untuk mengambil gambar, gelak dan terus gelak sambil berkali-kali mengulangi frasa 'siapa suruh tak puasa.' Tangan aku habis hitam, baju aku habis lencun, punggung aku ditatap berahi golongan wanita yang lalu lalang sambil tergelak sipu.

Masih lagi penuh negatif, teman tersebut berkata sambil menatap foto yang ditangkapnya, 'Cuba kau check kau punya boxer, sekilas macam terkincit.'

Aku balas, 'Oh, jika yang demikian, here, smell this!' sambil aku lontarkan boxer yang aku pakai tepat ke muka dan lebih spesifik, organ deria baunya.

Actually, that never happened.

Aku senyap saja. Aku tahu setiap argumen akan dibetah mudah oleh dia kerana...takkan tak faham-faham lagi kot?