Selasa, September 23, 2008

Fiksyen 0116

Di pinggir bukit itu kelihatan seorang pemuda menyaksikan fenomena cendawan atomik meletus melata atas muka bumi.

Di pinggir bukit itu kelihatan seorang lagi pemuda berhempas pulas menyiapkan tugasan diberi pensyarah sunggupun realitinya tempat beliau menimba ilmu kini bertukar menjadi padang tandus.

Di pinggir bukit itu kelihatan seorang pemuda sibuk membetulkan enjin motokarnya. Hasrat mahu pergi sejauh yang mungkin sebelum kubu terakhir bertukar menjadi kubur.

Di pinggir bukit itu kelihatan sepasang merpati bertangan berkaki tak bersayap bercanda asmara tanpa sikit pun gusar tubuh mereka menjadi satu dengan tanah.

Bisik merpati bertangan berkaki tak bersayap jantan sebelum persenyawaan berlaku, 'Apa saja daya usaha kita pasti akan berakhir dengan kau lebur manakala aku reinkarnasi dalam bentuk jisim tenaga.'

'Jadi apa yang kau mahukan?'

'Izinkan aku rasai benda yang janggal itu. Dulu pernah aku gomoli, terakhir ketika aku berjaya hafaz alfabetikal. Dulu, ketika tubuh aku dihuni roma. dan oh, aku ingin menerokai lebih dari jangkauan, jika kau mengerti maksudku wahai perempuan. '

'Aha. Jadi?'

'Berkurun sudah wahai perempuan. Roma itu sudah hilang. Digantinya puberti mekar lebih-lebih lagi di bahagian belakang. Ketara wajahku laksana sang serigala, apa kau tak dapat rasa kebuasanku wahai perempuan?'

'Apa ini yang kau mahukan?' Kata si merpati bertangan berkaki tak bersayap betina lalu menambah. 'Apa kau sedar kita di ambang apokalips mini buatan manusia?'

'Ya.'

'Rebahkanlah jejarimu atas tubuhku. Perlahan usap dari pangkal pusat ke atas hinggalah ke ubunku. Berahikan aku dengan sentuhan kasar quasi-jantanmu itu.'

'Dengan gusto perempuanku.'

Bermain-mainlah pasangan merpati bertangan berkaki tak bersayap itu. Alpa mereka dibuai liuk asmara. Militan Pemusnah Pemusnah mula melaksanakan operasi pembersihan sehabis bersih di sekitar bukit tempat pemuda-pemudi berselindung dari menjadi salah satu substan dalam ledakan cendawan atomik.

Merpati bertangan berkaki tak bersayap jantan mula melorotkan pakaiannya, begitu juga sang betina. Diacungkan organ persenyawaan ke udara sebagai tanda kejantanan.

'Kau milik aku, perempuan.' Dengus sang jantan.

*Bang kapow boom(efek letupan)!

Terjaga aku apabila lagu berjudul Perasaan Ini Adalah Mutual oleh Pemusnah Pemusnah berkumandang di corong pembesar suara 2 pasang kembar siam lain bapak lain mak.

Motherfucker. Potong stim betullah.