Khamis, September 11, 2008

Oh, ini haruman terbaru daripada Marlboro; Tobacco For Men.

Jika sekeliling kamu hanya perempuan dan kesemua mereka berpakat mahu set hari ini sebagai hari datangnya haid, apa yang kamu boleh buat?

Jika sekeliling kamu terdiri daripada lelaki non-Muslim dan mereka yang bersurat dan sikit pun tak mahu menjaga hati kamu yang sedang menahan lapar dan dahaga, apa yang kamu boleh buat?

Adakah opsyen untuk turut serta menjamu selera bersama sekumpulan perempuan yang synchronize waktu datangnya haid dan merokok bersama lelaki yang Jabatan Agama buat tak hairan jika mereka bentang tikar makan tepi jalan raya(ini baru awam!) dibolehkan?

Memanglah tak boleh.

Aku kurang makan maka setakat menahan lapar tidak menjadi masalah yang besar. Kepantangan aku cuma satu, tekak acapkali pahit. Orang lain sibuk jadi naga semput, takkan aku nak tengok saja.

Aku tengok sajalah.

Pada awalnya.

Un-Jawi, seorang teman rapat tanya, 'You mau tengok saja eh? Serupa tak payah follow kita keluar jugak.'

Aku jawab, 'Cakap banyak tak guna, bak sini sebatang.'

Un-Jawi, 'Tak boleh. Saya tamau subahat punya.'

Tadi bukan main menjolok, tak mengapa. Dia lupa sesuatu yang aku ada. Dalam kocek aku ada sebatang pemetik api dan sebuah dompet.

Setengah jam berlalu. Masing-masing mula menyibukkan diri dengan tugasan. Aku sampai lewat.

Un-Jawi tanya, 'Mana you pigi? Sangat lambat punya eh?'

'The mall.'

'Apa bikin?'

'Cari stokin.'

'You punya jawapan sangat promiscuous. Mari sini dekat sama saya.'

'Dah knape? Sakit? Tak naklah aku.'

'Macibai! Lu tada...'

Belum sempat Un-Jawi menghabiskan ayat, sebiji penumbuk diacungkan ke udara sebagai eufemisme fizikal kepada "kalau kau habiskan ayat, gigi kau rongak, tangan aku sakit tapi tak menjadi masalah kerana hati aku puas. Kesimpulannya, shut the fuck up!"

Dah. Pergilah makan atau konsumet, ikut suka kamu.