Jumaat, September 05, 2008

Nerakaa - Keganasan Biblikal, Republik Kasar Dan Sedia

Dalam banyak-banyak kugiran instrumental berpaksikan progressive rock, satu ini cukup aku minat. Perkenalan pertama ketika aku di usia 17.

Zaman bebal teknologi dulu, aku dan beberapa rakan sanggup pecah masuk kafe siber semata-mata mahu menonton stream video live mereka.

Punyalah taksub lagi jakun, darah mudalah katakan. Semua benda ekstrim. Semua mahu terjah dengan pendekatan rock.

Dua lagu:

1. Keganasan Biblikal.
2. Republik Kasar Dan Sedia.

Satu kugiran: Nerakaa.

Ingin diingatkan di sini, tiada kugiran dari Malaya yang boleh bermain lagu sespastik Nerakaa.

Ingin ditambah, nama kugiran dan tajuk lagu mereka diterjamah literal. Ya, aku tahu aku taip Nerakaa. Bukan gimik typo apa cirit, kamu fikirlah sendiri.