Jumaat, Oktober 03, 2008

Jantan Sial, kau sangat sial.

Duhai Jantan, kenapa kau macam pukimak?

Kau buat seorang perempuan menangis. Sekali tidak dua kali tidak.

Hari-hari.

Lebih pukimak lagi dalam sehari kau buat dia menangis berbelas tempayan.

Pukimak bukan kau punya perangai?

Aku langgar batas carutan dalam tulisan aku. Perkataan pukimak aku ulang banyak kali tanda benci amat pada kau, Jantan Sial.

Malam Aidifitri, kau tiada. Kau ada pada siang tapi menjelang senja kau angkat kaki.

Ke mana, aku tahu. Kau tahu. Orang ramai tahu.

Kau buat perempuan itu laksana alas kaki, beg tumbuk latihan tinju, mangkuk tadah air liur bercampur sireh.

Dan perempuan itu aku sayang, yang dulunya aku angkat tinggi bersama 3 perempuan yang lain. Mereka begitu dekat dengan aku, dicubit peha kanan mereka, merekahlah tengkorak aku.

Kau faham pukimak? Kau faham derita perempuan itu? Topik perbualan kami tak pernah lekang dari kepukimakan kau melayan perempuan itu.

Dan kau berdiri disebalik tembok besar di sana. Dan kau diempangkan tembok besar persuasif. Dan kau rasa selamat di sana, di balik tembok besar itu.

Selamat dari kaki kanan aku mencium pipi kanan kau, kaki kiri aku dalam lubang dubur kau di pagi Aidilfitri.

Ya, di kala orang lain mencium tangan dan kau gusar ciuman tiada tandingnya hinggap di mana-mana abdomen. Dan ciuman itu datang dengan impuls dari Yours Truly.

Sedarlah kau Jantan Sial, dari kaca mata aku, literal kaca mata kerana tanpa kaca mata aku tak nampak muka kau macam mana, kau seorang repulsif yang bawa porak peranda dalam hening rimba ini.

Ingat Jantan Sial, kaki aku panjang dan tapaknya juga panjang dan lebar. Ukur jarak jauh, muat-muat muka kau.

Dan Jantan Sial, jangka suhu aku seinci lagi sebelum ia dapat menampung merkuri amarah.

Buatlah perangai lagi dan kau akan dapat ubat yang kau minta, tanpa perlu beratur panjang. Get it?