Selasa, Ogos 12, 2008

Pada ketika inilah kau datang berpisat-pisat kasi sesak ini tempat.

Waktu tiba: Tengah hari

Waktu keluar: 4.30 petang

Tempat: Pusat Servis Pelanggan(macam sial bunyi (double entendre, tak faham baguslah)) Maxis.

Motif: Tebus semula kad sim yang hilang sekali dengan telefon yang dibawa lari orang dua minggu lepas.

Aktiviti sampingan:
01. Tunggu.
02. Tunggu.
03. Makan.
04. Tunggu.
05. Toilet break. Lada hijau dari wan tan mee kicked in.
06. Tinjau-tinjau.
07. Masuk barisan, sweet(potong barisan, siapa suruh pandang tempat lain, daydreamer!)
08. Ditegur petugas/staf Maxis.
09. Tunggu.
10. Tunggu
11. Isi borang.
12. Tunggu.
13. Tunggu.
14. Tunggu.
15. Berhasrat untuk cabut sebab kepala otak dia aku nak tunggu lama-lama.
16. Tunggu, manalah tau kan.
17. Saat kaki mula melangkah baru teringat kad pengenalan ada pada staf tersebut.
18. Sampai pun kau.
19. Sayu memandang nota merah terakhir keluar perlahan dari dompet.
20. I'm back, baby!

Maaf. Aku bukan menyombong tak tentu pasal. Telefon aku kena kirap dengan malaun mana entah. Rezeki dia, dari anak mati lapar susu; bapa tunggal kematian isteri sedang bersalin barangkali, aku halalkan.

Nombor lama.

Aku tak buat sim backup kerana tak tahu macam mana nak buat. Ringan-ringankanlah tangan menghantar mesej salam perkenalan kepada nombor lama.

Effective by tomorrow. Aku lupa beli charger telefon. Benda percuma macam tulah kaedahnya.