Khamis, Julai 24, 2008

Snek Awal Pagi : Rasa Seperti Lumbar Pancit

Ataupun lumbar puncture. Rujuk gambarajah di sbelah jika tak tahu dan untuk pemahaman lebih mendalam klik sini atau pergi jumpa pakar sistem saraf, mana-mana pun OK.

Dua buah gobok sekolah lama yang diperbuat dari kekayu keras, sebuah meja solek yang juga terdiri dari substance pejal lagi mampat dan sebuah katil saiz permaisuri berjaya dikeluarkan dari rumah aku lalu menuju ke luar rumah untuk dijadikan ruang storan tambahan untuk simpan sampah, telur cicak dan lipas, rodensia, katak dan juga sabun basuh baju dan sepit baju.

Dulu bahagian belakang aku penah snap ekoran dari angkat barang berat juga. Seminggu aku jalan bongkok, naik dua minggu bisa-bisa menular satu badan. Cukup sebulan aku kembali gagah di arena pentas catwalk. Crazy talk.

Darah muda, ego seorang lelaki dan aliran deras adrenalin adalah kombinasi tepat untuk menghasilkan situasi di sebelah.

Takkan aku nak jalan bongkok macam L. Pakai tongkat mungkin boleh dirujuk semula memandangkan House tampak grandeur bertongkat.

Tapi House tak nampak macam sial bertongkat kerana, well I don't know, dia beruban dan umurnya sudah hampir separuh abad?

Aku, di tangan yang lain, 22 pun belum jejak lagi. Nak bertongkat apa ciritnya?

Demikianlah luahan rasa seorang yang sakit belakang di hening pagi. Siapa yang nak buatkan kopi aku the way I like it jika bukan aku sendiri yang pergi bancuh?

Blablabla, old man's rant and rave.