Sabtu, Julai 05, 2008

Blasfemi atau bukan, panggilan kamu.

Ketepikan sensiviti kamu dahulu.

Dalam dunia metafora semua boleh jadi. Analogi yang digunakan tak semestinya boleh diterima akal. Dan itulah sebab metafora itu adalah metafora; figura percakapan yang mencadangkan similariti antara satu benda dengan satu benda yang lain.

Now I got it all twisted.

Metafora dari sudut narcissist pula figura percakapan yang dia sendiri sahaja faham tanpa mengira pandangan orang lain dengan mencadangkan similariti antara satu benda dengan satu benda yang lain.

Dalam dunia sistem maklumat, ada satu golongan dewa-dewi yang cekap memanipulasikan keadaan. Golongan tersebut adalah Dewa Kod atau Dewi Aturcara. Kedua-dua mereka berkuasa dalam menjadikan benda yang tak ada atau tak boleh dicapai kepada ada atau boleh dicapai.

Dewa-dewi ini sangat hebat dalam ruang lingkup bidang mereka hingga mereka boleh memperanak-anakkan Akta Hak Cipta Terpelihara, akta yang dicipta untuk menjaga by-product dari industri hiburan.

Turut bekerjasama dengan Dewa Kod dan Dewi Aturcara adalah moderator bagi tapak web yang menyediakan perkhidmatan streaming audio video seperti Last.fm, Pitchfork, atau apa sahaja laman web yang tidak menyediakan pemain multimedia pop-up. Ya, mereka hanya dewa dan dewi, bukan Tuhan. Ada batasan kuasa di situ.

Belum ada lagi perisian yang boleh ekstrak fail media dari pemain multimedia pop-up.

Haha.

Siapa cakap tak ada. Jangan memperkecilkan dewa-dewi, they'll smite your ass and then some.

Dah. Banyak lagu aku nak muat turun ni. Sibuk. Pergi tolong dekat dapur apa yang patut atau mari menggembleng tenaga dan buah fikiran bersama aku untuk menyaratkan lagi playlist pemain audio kamu. Terpulang.