Khamis, April 30, 2009

Tekan 2 kali untuk selamanya menjadi seorang "bontot".

Aku buka senarai nombor fon. Aku tengok mana-mana nama perempuan yang ada dan aku mula merancang satu skim membuang masa.

Aku cek kredit panggilan, adalah sikit dan tarikh luput sudah dekat. Aku ingat nak menyimpan untuk masa depan, manalah tahu ada kes-kes kecemasan dan baki kredit berjumlah 50 sen itulah yang menjadi petualang antara mati dan hidup.

Aku cari beberapa nama yang aku sendiri tak tahu macam mana nama tersebut boleh ada dalam phonebook dan hantar 1 mesej teks ringkas.

'I miss you.'

Hantar: 10

Terima: 1

Ternyata 9 lagi nombor dah tak digunakan lagi. Pakai lagi seluar ketat-ketat yang poketnya halus dan hanya mampu memuatkan sebatang pen, but you stuff it in, the phone,  anyway. Padan muka kau kan dah tercicir.

'Really? Owh that's sweet. Btw, who r u?'

Aku tak balas pun. Sebab aku tahu akan berlaku 1 benda yang akan berlaku jika seorang wanita and by extension, all human being, menerima mesej dari entah siapa. If they don't get a reply, they gonna call you back.

And she did.

And I rejected the phone call.

Dan terus masukkan nombor telefon tersebut dalam aplikasi blacklist dan terus buang daftar contact tersebut. Telefon aku tak adalah secanggih itu. Apa yang aku maksudkan dari aplikasi blacklist adalah, jika skrin telefon aku papar nombor semata-mata tanpa ada nama pemanggil, that means you're on the blacklist. Congrats!

Dan untuk menampakkan aplikasi blacklist ini benar-benar berfungsi, aku secara manual akan tekan butang di sisi kanan telefon sebanyak 2 kali dan secara otomatik, busy tone akan dihantar ke pemanggil and leave them hanging.

Jadi, jika aku taknak didatangi sedemikian rupa, why started it?

'Cos I was bored out of my fucking mind.

Dan aku sedang menonton The Jeffersons masa tu. Nobody messes with me while I'm watching The Jeffersons. 

Ahh..something to fill the gap.

Lega.