Jumaat, April 24, 2009

Ada. Ada dua. Nak satu? Tak boleh.

Fasa 'ghonti-an-lah' juga mempunyai 1 rahsia gelap untuk mereka yang mempunyai masa yang sikit.

Rahsia gelap ini bukanlah 1 rahsia yang boleh menggugat keselamatan negara and I bet most of you know about this little secret anyway.

Sesi latihan yang ideal adalah 2 jam sehari 4 kali seminggu. 2 hari kardio dan sehari untuk proses rehat dan pemuliharaan damaged muscles.

Ramai yang tak jumpa 2 jam tu sebab dari apa yang aku maksudkan adalah 2 jam buat latihan which means you gotta spend at least 4 hours in the gym. Total masa efektif adalah hasil bahagi tempoh keseluruhan dengan 2. Cos that's how it is. Kamu ingat 2 jam kamu di sana kamu berkerat tulang tanpa henti? Tanpa perlu sedikit rehat untuk curi nafas, untuk buang lelah? Kamu and by extensions, all human being tak ada ginjal sebesar bola keranjang. You gotta pee sometimes and catch a few puff and poop. Dan yang tak boleh nak elak, berbual. Ergo, 4 hours.

Yang tak punya masa. Yang dalam seminggu cuma mampu beri 2 hari saja komitmen penuh, mereka perlukan berat beban yang lebih dan masa yang lebih. Masa bukan lagi masalah sebab dah ada peruntukan 2 hari bukan? Ianya memerlukan sesuatu untuk mereka catch up dengan mereka yang ikut teori 4-2-1.

Apa ek?

That's right. It's exactly what you think it is.

Banyak kawan aku dah terjerumus ke sisi gelap seni membina badan sebab masa is such a bitch.

Mereka dah tolak tepi risiko kidney failure, shrinking balls/penis thus making em' totally disfunctional, jantung, what have you--sebab nak cepat nampak hasil.

Sama-sama mula tapi aku lebih, mereka macam tu juga. Siapa tak panas, betul? Kalau aku pun maunya aku tumbuk diri sendiri dek tak puas hati.

Solusi: order 'itu' dari kawan yang merupakan seorang trainer di sebuah gimnasium terkemuka yang semuanya-lah ada dekat sana. 

"Kau tak nak?"

"Hish. Tak maulah."

"Orang lain semua amek, ko taknak? Sungguh?"

"Aku yang tak pakai apa-apa pun dah macam ni ghoman eh, ko nak aku buang semua baju dalam almari tu?"

"You ain't got no balls, ya' pussy."

Ya, baju aku saiz S dan sedikit M jika aku berasa merendah diri dan ingin tampak equal dengan orang ramai.

I don't want to look like a freak, that's all. 

Aku penakut sebab tak nak ambil steroid? Yah, that's for sure. I've got a full life ahead of me, I don't want to spend em' looking for donors. 

"Ada benda nak bilas cruel effect dia lah. Kau nak takut apa?"

"I believe in my balls."