Khamis, April 23, 2009

Ada bebola?

Maka genaplah 6 bulan aku bersama besi-besi berkarat dan mesin usang yang di mana jika mesin itu adalah manusia, bakallah ia menduduki PMR tahun ini.

I'd like to put up some pictures from the place just to show you how even old, nearly disfunctional shit still can make something out of you.

But then again, who gives a flying fuck about stuff I do?

Nobody, that's who.

Dalam tempoh 6 bulan aku bersusah-susah cari duit, curi masa, korban kasih sayang seorang bapa saudara (anak buah aku tak suka aku), untuk mendapatkan apa yang dipanggil paradigma seni membina badan.

Sebaik kamu mencecah 6 bulan, tempoh pra-matang bagi pemejalan otot-otot tubuh, kamu akan diberikan 2 opsyen: teruskan atau ghontikanlah.

Untuk opsyen teruskan, no need for further discussion manakala opsyen stop and drop, kamu masih lagi ada peluang untuk memasuki fasa 'teruskan'. Siapa cakap tak ada? Sains moden banyak membantu mereka yang tak punya masa, tak punya minat tapi masih lagi mahu tampak gagah di mata masyarakat, got no balls to face the real hardwork but still want the result of the hardwork dan benda-benda berkaitan dengan will power.

'Ghontikanlah' terdiri daripada, apa yang aku perhatikan, mereka yang mempunyai BMI yang luar dari normal. Sangat kurus, sangat gemuk.

Dalam tempoh 6 bulan pertama yang kurus sepatutnya dah kena makan tak tentu arah untuk tambah isi badan. Imagine yourself as a mesin pelupus sampah yang menerima apa saja substance. Yang gemuk pula perlu kurangkan berat badan dengan, bukan makan pil apa cirit, tapi berjoging sehari 1/2 jam buat sebulan yang pertama. 

Alasan: malas dan tak cukup duit. Pergi mampus sama kaulah. Memang tak hairan jika hari demi hari alasan baru yang lebih kreatif dicipta untuk deflect sebab sebenar mereka mengelak dari the root work.

OK.

Untuk yang sangat kurus, banyak produk susu protein penambah berat yang telah diformulakan khas untuk tambah berat tubuh. Program kaji selidik berharga multi-juta kini boleh didapati dalam botol dari sebesar balang kuih raya hinggalah amaunnya sama banyak dengan kotak sabun pencuci baju paling besar. Dari harga bermula dari RM200 hinggalah tak masuk akal mahalnya.

Untuk yang terlebih berat, ada saja produk untuk kamu untuk dijadikan tambahan kepada joging. You don't go to pharmacy just to buy a facial wash, hair mud/wax/gel, produk kecantikan. They sell other things too. sebagai contoh, Total Lean daripada GNC ataupun Hydroxy Cut daripada MuscleTech. And some other vitamins to keep you going.

You never pay shit to this kind of stuff. All you could think of is that only people, wealthy people, people with money that they don't know what to do with that's gotta be swarming in health section.

Well, you''ll be damned sebab aku dah banyak kali pergi melawat ke seksyen vitamin dan mereka yang heboh mencari suplemen ini datang dari borjuis dan couple of peasants yang kesah tentang kesihatan mereka. Them and those yatch-owning punks.

Teman gym aku, seorang Cina berusia 40-an yang berkerja sebagai buruh. He's both body and building builder. Dia serap manfaat dari 2 kerja berat. And by God, he could literally kill you just by a flick of his thumb. Word.

Dan dia, dengan anak 5 orang dan seorang isteri masih mampu memberikan keselesaan minimum untuk famili dan medium untuk dirinya sendiri dengan koleksi multi-vitamin dan protein yang sentiasa dikendong dalam beg lusuh berpalit simen dan cat.

Dan aku perlu berhenti dahulu untuk memberi ruang agar kamu tak rasa bosan baca panjang-panjang