Khamis, Disember 11, 2008

Pengecualian? Apa benda tu?

Lelaki.

Bila 2 atau lebih daripada mereka berkumpul dan berbual, topik yang dibualkan takkan lari daripada isu semasa. Tempoh ketahanan perbualan isu semasa tersebut bergantung kepada pembacaan mereka. 

Petikan dialog berkenaan isu Bukit Antarabangsa.

'So how about it?'

'Huh wha?'

'The catastrophic landslide?'

'Oh that. Dude...skip that.'

'Ok. What else to be talked about?'

'I vote boobies!'

'Me too!'

'OK, boobs it is.'

Tak kiralah apa yang kamu bualkan, kesudahannya memang akan sampai ke situ juga: bicara intimasi. Sampai saja bahagian ini, yang dok tersengguk menahan ngantuk jadi sesegar atlit acara larian pecut 100 meter yang drugged up on steroids. Yang dok picit-picit telefon bimbit terus simpan telefon dalam poket. Yang tak tahu 1 hapah berkenaan intimasi cos the lack of personal experience terus jadi pakar atau jadi pengerusi majlis sebab mereka kurang dari segi pengalaman tapi kaya dalam pengamatan.

Boleh sampai ke pagi berbual pasal benda-benda "inner". Tak payah kopi tak payah apa saja minuman afrodisiak, Perkampungan Hadhari's by product, cukuplah bersandarkan kepada air suam secawan dua buat pembasah tekak. Ada saja nak dibualkan.

Well, itu situasi biasa jika sekumpulan lelaki berkumpul.

Apa akan jadi jika sekumpulan lelaki berkumpul dan terdapat seorang wanita terselit di celah-celah medan kelakian?

Apa topik yang akan dibualkan? 

Jawapannya: sama je.

Pada awal memanglah nampak macam konvensyen sains atau politik atau keagamaan and guys managed to relate from one thing to another and before you know it, big dicks, sloppy tits and whatnots akan mengisi 1 gap yang dipanggil "lack of educational knowledge". Gap tersebut adalah monotonous silent yang berpanjangan selepas salah seorang dari korum tersebut cuba tunjuk pandai dengan mengajukan soalan pengetahuan am yang di mana jawapannya ada dalam suratkhabar yang di mana suratkhabar itu sebenarnya digunakan sebagai segalanya except bahan bacaan atau rujukan.

Mana nak letak wanita tersebut? Dari air muka memang nampak sangat tak keruan. Dalam kepala bermain persoalan seperti 'diorang ingat aku ni jantan ke?' atau 'aku ni tak cukup menarik perhatian ke?' atau 'why the fuck am I doing here on the first place? Aku tahu memang akan ke sini juga perbualan mereka tapi kenapa kaki ini macam dipaku?'

Jawapannya: malu tapi mahu.

Ada opsyen lain untuk mengelak dari bertembung dengan "the ultimate uncomfort" tapi kenapa? Kenapa masih terus duduk di kerusi itu dengan muka nonchalant tapi telinga ibarat perangkap sonar, memerangkap setiap frekuensi bunyi perbualan dan seterusnya buat muka jelik jika ada orang momok-momokkan kamu dengan ayat seperti 'amboi, khusyuk nampak?' bila kamu yakin lelaki-lelaki lain tidak fokus kepada kamu.

You're the subject. You know the consequences. Tapi kenapa masih memilih untuk berada di situ dan menayangkan air muka 'tak berminat lagi kurang selesa' sedangkan...ah!

Kamu yang cari penyakit. Dan penyakit ini pula, unfortunately, seductively addictive.

Jadi, do us a favor. Jangan menggatal nak ikut a bunch of guys hang out. Dalam korum, semua will be treated equally and by that I mean, jika kamu perempuan, kamu lelaki.

Jangan jadi sukarelawan. Dont play the "I care about you and I want to stay with you for the rest of my life" card. Simpan kad itu untuk kegunaan, sebagai contoh, mendapatkan 18K diamond bracelet.

Safiah, pseudonym seperti biasa, kalau kau terbaca ini dan aku yakin kau akan baca entri ini kejap lagi, nasihat aku adalah jangan.

Jangan cuba seksa laki kau sebab kau balik yang akan terseksa.