Jumaat, Disember 05, 2008

Binatang.



I've decided to be a proud owner of a half Angolan half what's-his-species rabbit.

A pure Angola looks like this:
Aku tengok pun takut. Itu baru tengok bentuk fizikal dia, belum lagi tag harga. Mau terkincit aku nak membayarnya esok. 

Dalam perjalanan pulang dari mencari lontong darat, aku terjumpa 1 klinik veterinar cum pet shop di tempat aku. Aku tak pernah nampak sebelum ni. Aku masuk. Aku tanya pekerja dia macam-macam sebab aku saja nak bagi dia harapan kosong. Mana ada orang nak beli barang dengan peluh masih mengalir dan memakai gym short.

Jika kamu seorang sales representative bagi mana-mana pusat jualan kamu mesti faham dengan maksud sebenar kehadiran orang yang diterangkan seperti di atas. Mereka tak mahu membeli apa-apa. They just want to jerk you around, to show you how big an ass he/she is. 

Tapi terima kasih Dr. Lina, dia nampak mengerti dengan maksud sebenar aku. Orang yang berkongsi passionate about something, in this case, furry animal, mereka membentuk satu ikatan persahabatan ulung la itu juga. From a complete stranger to a complete bed-sharer-if you catch my drift.

Arnab Angola yang dijual dekat klinik itu hobbit, bonsai, katik, terbantut tumbesaran, what have you. Ia dikacuk dengan entah arnab apa entah, I wasn't paying much attention back then. I can't help but to tickle tons of cats' tummy and let em lick and then gigit jari aku sampai berdarah. Well, aku biarkan mereka gigit on purpose. Dr. Lina is a slammin hottie. And yes, dia rawat kesan gigitan itu dengan penuh kasih sayang.

Arnab yang aku tengok itu persis seekor guinea pig. Ianya guinea pig yang bertelinga panjang dan tirus. Ianya guinea pig  yang bertelinga panjang dan tirus dan telah menjalani pembedahan gastric bypass. Guinea pig is too damn fat.

Aku benci benda berbulu ginormous sebab instead of looking all cute and cudly, mereka jadi macam apa watak entah dalam Monster Inc tu. Somehow semua binatang berbulu dan besar gedabak remind me of that creep. Aku pernah dapat nightmare dimamah oleh ini:
And next thing you know, I wet my bed. Dan aku sudah bersekolah menengah masa tu. Motherfucker punya binatang besar berbulu tebal dan berwarna copak-capik.

OK. Aku nak kongsi sedikit tentang kasih sayang. Kasih sayang yang aku tahulah dapat dirasai dalam atmosfera dengan hadirnya satu jenis sensasi kesuaman. Bayu yang menghembus, sentuhan, apa-apa sajalah akan ada kesuaman di dalamnya. It's comforting warmth. Aku nak sapu antiseptik yang diberi percuma dan aku dapat rasakan kesuaman pada botol krim tersebut.

Nanti aku datang semula klinik kamu Dr.Lina. Aku akan datang dengan ironi. Next time I'll be in my formal clothes with quarter bottle of cologne tertumpah atas baju aku.