Ahad, Januari 17, 2010

Seluar, Air dan Bahan Kumuh

I just got back from a nice midnight steamy bath. Hot spring is the next best thing to sauna. Boleh bakar lemak sambil melicinkan kulit. Payah nak dapat tu.

I made a terrible mistake by not bringing an extra pants. I was in a rush dan aku hanya sempat pek tuala, tuala Good Morning, shower gel dan deodorant. Seluar dalam pun tak bawa. And I have to tell you the truth, for a guy like me to walk around freely down there, it's too obvious. All bulging and whatnot. It's just awesomely gross.

Masa nak pergi mandi aku pakai la. Bapak Dumbo baru keluar sungai, faham-faham sajalah. Kalau tak faham juga I'm so sorry. This is as far as I can go.

Pergi dengan seorang teman. Tumpang kereta dia. Aku tak nampak. Elok-elok nak pergi mandi nanti orang lain pula mandikan aku. Siap bertalkin pelbagai. Huish simpang malaikat 44.

40 minit yang pertama aku masih tak perasan ketiadaan pakaian untuk disalin selepas bilas nanti. Masuk minit ke 41 apabila tekak aku mula pahit dan aku perlu sesuatu untuk menawatkan kepahitan tersebut. Aku selongkar beg nak cari mints. Tak ada. Rokok saja yang ada. Bedal sajalah. And as in that moment, it hit me. "Aku ada sumbat seluar lebih ke tadi?" bisik aku penuh kemusykilan. Aku keluarkan barang satu per satu.

"Ah sudah."

"Apsal?"

"I tak bawak extra pants. Neither underpants."

"So?"

"Somehow we are going to make a stop for drinks and the drinks here are a bit pricey. Takkan I nak keluar pergi kedai pakai towel je at 3 o'clock in the morning. That's just wrong."

"I kan ada."

"Well yeah, I don't see you bring an extra pants either. We are so screwed."

"Don't you have money?"

"I just paid 8 bucks for entrance, ada baki 2 ringgit. Air dia jual 1.5 litre je and it's 4 bucks each. I bawak sepuluh je tadi. You?"

"Cheap bastard. Unfortunately, I pun takde duit."

We didn't have much choice since it's like the damn Sahara over there. Aku betul-betul dahaga dan untuk beli air dekat dalam kawasan air panas tersebut adalah mustahil.

You spent 2 hours literally making a steam steak out of yourself, you gotta drink or else, you'll suffer the horror death of dehydration. Mati sebab kehausan mengarut sebab kita boleh hidup maksimum 3 hari tanpa air(aku main tembak je ni). Delirium yang dijana oleh dehydration mungkin boleh membawa maut.

"Ok. I have last minute cheapest cos it's free solution. I'm gonna find an empty water bottle and I'm gonna fill her up with air paip."

"Eughh. Bukan sama ke dia punya air? Orang kencing terkincit dalam kolam ni you tau ke?"

"No. Different piping. I asked that guy before." sambil jari aku menunjuk mamat yang tugasnya buka dan tutup pintu masuk.

Celah mana aku pergi tanya orang yang jaga tempat tu. Kenal pun tidak. Aku pergi nak mandi bukan nak buat kawan. Aku tak tahu pun air paip dan air kolam adalah dari saliran yang berbeza. Aku yakin 100% air paip yang tersedia adalah dari saliran yang lain. Air yang datangnya dari salirang yang dibina oleh Jabatan Bekalan Air. Bukan dari kolam penuh kuman penyakit kulit, bahan kumuh dan rotting body carcass.

Jika kamu pernah mandi air panas, kamu akan dapat bezakan bau air tersebut dengan air biasa. It has a distinctive smell of pee. I think that's the substance that makes the skin smooth: air kencing. And I gotta tell you, air paip tersebut ada bau seperti yang diterangkan sebentar saja tadi.

"Nah. I dah minum tadi."

"Thanks."

Tak ada mana aku nak minum air tu. Luckily air paip tersebut sejuk. Kawan aku pula memang dasar buas, rampas botol dari tangan aku dan terus teguk sampai ke titisan terakhir.

"It tasted weird."

"Really? Cos if it is, that means you've just been Punk'd. Thanks for playing."

"You son of a.."

"Oi! Shut it or I'll rip it."

Setelah membantu dia muntahkan semula benda yang dia minum tadi kami pun pulang ke kereta. Kereta dia telah disetkan sistem lampu yang di mana jika pintu dibuka atau tak rapat, lampu dekat bumbung akan menyala.

Aku buka pintu. Lampu menyimbahi segelinap ruang dalaman kereta.

"What's that on your back seat?" aku tanya.

"FUCK!!!"

2 botol Avian masih belum dibuka. Aku buka penutup dan dalam masa bawah 10 saat, licin 1 botol. Siap merengus sambil minum. I was that thirsty. Aku buka botol kedua dan dari jarak 3 kaki aku nampak sepasang mata sayu lagi penuh ketakutan berkedip-kedip mohon simpati. Dia hilang banyak air daripada aku sebab dia muntah. Muntah paksa.

"Here, take this."

Aku bagi botol yang baru aku licinkan.

"Tadah dekat langit dan doa agar hujan turun. Hahaha. Just joking. Swap bottles."

We lost a great amount of water and energy. Need to recharge. We did go to a 24 hours convenient store to buy some Gatorade in towels. And now to fully utilize the just-added energy, I'm off to do something.

Good morning.