Sabtu, Januari 16, 2010

How To Lose A Guy Under One Minute

Petang yang damai di taman rekreasi. Sambil strolling dengan sunglass which is so happens to be the best way to stay in shape and at the same time keeping your perversion under the radar.

Aku paling benci kalau tengah berkardio dan kemudian ditegur/disapa/disoal orang. Aku berjoging sebab nak umur panjang, ni tak pasal-pasal mati dek tak cukup nafas.

Jadi aku perlu buat apa saja untuk tak berbual dengan orang. Sumbat telinga dengan earphone, jalan tegak tak toleh mana-mana sisi, bawa rod plastik(sesetengah orang salah anggap aku bawa rod plastik sebab nak pukul orang. It's for torso twist, dumbass!), atau my last resort: cakap sorang-sorang. People will directly assume I'm carrying *surat so that I must be left alone.

But some people just don't get it. Maka aku terpaksa bertindak kurang ajar dan dalam masa yang sama merisikokan nyawa. Jika kamu seperti aku, dialog di bawah aku sarankan penggunaannya dalam kehidupan seharian, tak kira tempat atau waktu.

"Oi tough guy!" tegur seorang rakan yang agak berumur.

"Huh? Oh brader, waddup? Lamo tak nampak?" while gasping for air.

"Aku selalu bona nampak kau tapi tak ponah kau togo. Siap aku terlambai-lambai macam orang jual mapiau. Buta ke hape kau ni?"

"Tak perasan. Three kind of person that I'll never pay attention to: fat, ugly and old. And you, my brother, just hit the trifecta."

"Motherfucker."

45 seconds. Man, I'm that good.

*Aku tak tahu siapa yang mulakan penggunaan surat atau dalam ayat penuhnya "orang ni ada surat" yang merujuk kepada seseorang yang kurang siuman. No offend to mentally challenged people, but I think it's appropriate rather than calling the person orang gila.