Ahad, Februari 28, 2010

Fuck Soccer

Yeah I said it.

Untuk kali pertama kalinya aku jejakkan kaki ke gelanggang futsal. Talk about stinky sweatin' guys screaming, hollering, tear one a new asshole over a ball.

Sebiji bola plastik? My God! Aku tak tahu bola diperbuat daripada apa and since the only ball I ever played with was a plastic ball back then when I was a kid so I'm gonna go with bola plastik. Offended? Bite me.

I just don't get it. Apa yang seronok sangat? Kawan-kawan aku yang mencintai permainan futsal cakap sukan ini amat berkesan untuk jadi kurus. Yeah, no shit. Who the fuck wanna be thin? Banyak orang kat Somalia yang dijadikan human marimba and I don't see them wanna stay the same. All thin with 0% fat.

Aku sesat masa nak cari gelanggang futsal. Beratus pusingan jugaklah, walhal aku dah lalu depan pintu masuk, juga, beratus kali. Punyalah taik hidugn masin tuan empunya tempat tersebut taknak pasang papan tanda berlampu. Kot tak nak pasang papan tanda berlampu, letaklah sebiji lampu kalimantang dekat sisi papan tanda. Dahlah jalan masuk gelap.

Setibanya aku dekat tempat tu, semua orang suruh aku main. Aku menolak atas alasan, nak cover malu, tak pakai stokin. Aku pakai kasut tanpa stokin, how awesomely decadent. Disebabkan salah satu pasukan kekurangan seorang pemain lantas menjadikan nisbah pemain 4:5, aku dipaksa juga masuk. Kali ini aku tak boleh nak bagi alasan stokin sebab 2 orang bermain pakai kaki ayam.

I had to say it.

"Aku tak tau main bola. Bangku diperbuat daripada kaki aku."

Word.

Aku tak pernah minat tak pernah ambil tahu tak pernah cuba nak ambil tahu. Memang tak dididik minat bola. Atau apa saja permainan yang pengendalian major menggunakan kaki. So far, yang aku tahu, 3 permainan yang pakai kaki: bola sepak, futsal, takraw.

"It's not just a sport, it's an art."

Yeah right. Kalau aku nak berseni, aku capai mana-mana ranting dan kembali melukis di pesisir pantai. Or learn to play guitar or some shit.

"Just play lah. Jadi keeper je. Tak cukup orang doh."

"Tak nak. Mati hidup balik pun tak nak."

Berlaku sedikit pertengkaran. Or I thought I was since everyone was talking loud. Penat barangkali.

Aku nak beredar, tiba-tiba dari jauh terdengar pekikan suara perempuan. Langkah terhenti. I'd to adjust my antenna(re: ding-a-ling) to find the source. It pointed at the exact location. Aku terkesima.

10 orang perempuan dalam gelanggang. 100 lagi keliling gelanggang bersorak memberi semangat. Apparently, there was some futsal league going on between those fine bitches. Aku beredar juga, pergi ambil kamera.

Dalam kepala otak aku terbayang-bayang pemain bumping tits and rubbing it for 2, 5 seconds top in the middle of the court. Got the camera, went back to the court and it was too late. Permainan telah tamat, Pemain berpusu-pusu keluar gelanggang. No fis-tit-cuffs tonight.

Masih belum cukup terlambat kerana masih ada lagi yang terkedek-kedek nak keluar gelanggang. I said, "Fuck it. If I'm not getting any shot from the front I could at least go home with a couple of back shot. Gonna compile it and keep it untuk tatapan masa tua kelak." kepada 2 rakan perempuan yang duduk di sebelah.

"Good for you."

Aku tak boleh nak ambil gambar dekat-dekat cos it's too obvious. Had to stay under the radar. Zoom. Zoom lagi. Last punya zoom. Ok, zoom lagi sekali. I felt like James Bond.

Tanpa melihat skrin dan kepala pandang tempat lain acting all nonchalant, aku bergantung 100% pada intuisi dan mula menekan punat. Ada dekat 20 gambar. Aku cepat-cepat keluar untuk tengok hasil. Fuck! Semua kabur. My potassium deficiency were acting up.

Not one decent shot. Paling sharp pun gambar seorang amoi ni but then she's fat. Gemuk-gemuk berair. That's not my word. I heard it somewhere and kinda like the comic vibe. Sudahnya semua aku buang dan kawan-kawan aku pun dah cukup sejam setengah beraksi.

"Lengan besar 10 ruas tali kapal dikumpulkan bersama, main bola pun tak reti." kata seorang teman.

"Fuck soccer."

Dan aku dibelasah sekumpulan lelaki seramai 9 orang. Setelah memberikan seorang satu counter attack yang berupa 3 Pedigree, 2 Rolling Thunder, 2 Big Old All Star To The Face dan teknik penyudah ulung Tombstone Piledriver (I love wrestling, now that's the kind of sport I like to get involve into) dan kemudiannya peras duit rawatan klinik sebanyak seorang RM100, aku menuju ke Kedai Mesra berhampiran dan beli stok makanan ringan aku untuk setahun.