Khamis, Februari 18, 2010

1

That's all it takes.

Just one.

To get kicked out of the competition.

Bila kamu ada kawan yang beza usianya lebih sedekad, you'll find yourself wondering "what the fuck am I doing with these old people?".

Jika kamu bergaul dengan mereka long enough, say a week, kamu akan dapati diri kamu cukup tak cukup sifat. Yes, that's how long it takes, just a week, to find yourself inferior not to just them, but everything that's revolved around you.

Aku tak lagi rasa my dick's huge enough. I don't feel like my gluteus maximus as perky as it used to be. Aku cukup jijik tengok muka aku yang bersegi-segi dan berurat sana-sini. Aku rasa nak kerat betis aku yang seksi lagi menggiurkan ini lantas menjadikan ia makanan ikan toman di tasik Machap. If only I have a sharp object nearby, I'll stab that motherfucker right in my neck. Repeatedly. Sampai mati.

Ini kerana garam dan asam yang mereka makan sampai kena ulser perut dan darah tinggi itulah menjadikan aku tidak pernah menang dalam apa jua perdebatan. Cakap-cakap warung kopi pun sama, sudahnya aku kena bayar makan minum mereka untuk menutup malu.

Mekanisme pertahanan mereka mudah, cuma sepotong ayat besar sial ni, "kau dah bapo lamo idup?"

"Sekian-sekian period of time."

"Get the fuck outta here."

That came out from the mouth of a 46 years old guy dengan rambut semua putih paras bahu lebih sikit and a fucked up teeth. Nak aku tangankan dia dah tua, dan aku tak berapa yakin nak angkat tangan kaki sebab dari cerita-cerita dia, he has to be a great kungfu warrior from beyond the stars or some shit. Motherfucker's too persuasive.

So enough about this old prune and let's move on to another old prune. Not too old tho'. Tua sedekad. Masih mempunyai ciri-ciri sama dengan mega old prune, tapi memandangkan dia muda sedekad daripada mega old prune, he's to shut fuck up macam aku juga cuma bila sampai giliran dia, sohehlah aku yang jadi mangsa. Siap dia dapat sokongan padu tanpa belah bahagi daripada mega old prune dan beberapa rakan berumur yang lain.

"Why the fuck is your social circle consists of old people?" seorang rakan yang seusia, tua setahun bertanya.

"Not a day goes by I didn't ask myself the same question."

Entah.

Nak kata seronok tak juga. Hari-hari aku jadi bahan senda gurauan. Hari yang tak jadi bahan jenaka, mesti ada perempuan di sekitar lalu tumpuan dialihkan 100%, menyelamatkan aku dari lembah hina.

Minggu lepas aku berjumpa seorang rakan yang juga pengedar produk Herbalife. Aku nak buat timbangan apa entah yang boleh baca peratusan lemak, air, dosa(if you believe this, I don't know what I gotta say to you), lemak di organ, berat tulang, the works.

BMI aku steady. Terbaik. Lemak di organ(aku tak ingat terma asal) berada di paras yang elok. Aaaa.. 5 unit. Paras lemak di organ aku 5. Kilo ke gram ke darjah Celcius ke aku tak ingat. Kertas yang buat kira-kira tu aku dah buat kesat peluh.

Berpuas hati dengan kiraan kawan tersebut, aku bawa dia ke tempat aku workout dengan hajat to score some quick buck dan cuba menjadi bahan cerita positif for a change.

"So he brings a new light, let's not talk shit about."

Ayat di atas bermain-main dalam kepala aku sepanjang aku memandu. Sampai di destinasi, aku terangkan serba sedikit sebelum memperkenalkan si pengedar produk Herbalife. I didn't expect people will buy shit from him cos who the fuck wants to be thin? I know I don't.

The response that I got was universally negative.

Siap si pengedar tu kena halau. I mean, yeah, halau.

Aku serba salah. Aku pujuk balik kawan tu tapi apa boleh kata telah terlajak. Aku cakap, "Butohlah! Hati kuman punya umat." I like to add insult to injury just to see what I will get. By now you're expecting I got a hell of an ass-whoopin but no. No piledriver no clotheline no words combat no nothing. He's just too scared of me. I love being me.

Semalam aku telefon si tua sedekad, biasa jam 8 malam dia dah tercatuk dekat pintu masuk tapi hari ni dia tak ada. Mengesyaki dia diikat, disodom, dan akhir sekali got cum all over his face, aku telefon rumah dia. Tak ada orang angkat. Aku telefon his cell.

"Mano?"

"Den kek kem ni. Barua den tak lopeh. Pukimak boto tukang bagi markah tu. Ado dio cakap den punyo BMI lobih satu yo dah tu tak pass. Omak deh main tolo." Aku sendiri rasa highly disturbed, maka aku pendekkan perbualan.

"Jangan ingat awak tinggi, berat awak tu OK. Itu hari orang suruh timbang buek kigho-kigho taknak. Bosa kopalo, macam baguih, tak tau bawak dek untung."

Dia pergi temuduga pegawai JPA gred 41.

"Takpolah den tak dapek. Lombu den kot di-convert dalam nilai matawang, ado dokek sejuta sotongah. 60 tahun pun den jadik pegawai bolum tontu dapek duit banyak macam tuha. Ekau tu apo ado?"

Fuck!

Aku boleh terlupa dia adalah tuan empunya kepada lebih 600 ekor lembu yang saja-saja mahu buang masa. Kot dia lulus pun dia tolak, just to see how's the system works. Apparently, his position already has somebody else sit on it.