Ahad, September 19, 2010

Testis. Test. Ujian.

3 bulan yang lepas aku ada menduduki ujian yang JobStreet bagi. Ujian Inggeris tu. I scored 30 over 40 dengan seksyen pertama 0/10.

Soalan di seksyen pertama banyak berkisar tentang kesesuaian maklum balas. Untuk lebih mudah, kesopanan ketika menjawab.

Aku seorang yang kasar. Baik dari segi bercakap, bergaul, menaip, buang air besar, semuanya dilakukan dengan kadar kasar gila babi. I used to wipe my butt using stone even though there's toilet paper lying around just for the heck of it. Ya, aku buang air besar dan membersihkan punggung menggunakan tisu tandas. The wet one. Try it. It's cleaner, lebih kering, lebih selesa, tidak meninggalkan kesan kudis dan kurap selepas seminggu.

So, aku kasar. Luar dan dalam. Buruk perilaku. Tak ada siapa yang nak bawa aku pergi majlis sebab aku boleh sendawa by my own will. And often times aku gunakan kelebihan aku sendawa ikut suka mak bapak aku untuk malukan orang keliling aku. Aku dah tak ada rasa malu. Aku pernah berbogel depan perempuan, not for fucking.

Jangan gosok mata sebab apa yang kamu baca betul.

O yeah.

Dan aku menjawab sepuluh soalan tersebut menggunakan teknik what come first to mind.

Contoh soalan(yang aku telah ubahsuai):

What will be your remarks if your friend say this, "I've just got rob by God-knows who."

Pilihan jawapan:

a) Who got rob?
b) I'm so sorry to hear about that.
c) You know who did it?
d) I ain't got no time for this. Go bug someone else.

Hati aku mampu beri jawapan. Thinking require energy and time. I didn't have both. Aku baca sekilas. Jawapan A menunjukkan betapa bodohnya aku. Jawapan B pula terlalu sissy, ain't my thang this sensitive mushy bullshit. C pula sama bodoh macam A. Dan aku pilih D. Tepat dan jitu. D adalah aku, getus hati aku kala itu. It's manly, it's straight to the point. I love everything about D. Shit, I would like to make love to D for all I care.

Dan 9 soalan lagi yang lebih kurang pattern dia macam soalan kat atas. Dan semua jawapan memang aku pilih pattern yang macam D jugak.

Aku salah semua. Untuk bahagian pertama.

Dalam masa 3 bulan ni aku belajar banyak benda. Dengan datangnya Ramadhan lagi banyak mengajar aku tone it down. Minggu terakhir berpuasa aku tak dapat berpuasa dan aku berhari raya di hospital. Orang pertama aku salam pada pagi raya bukan orang tua aku tapi doktor. A young and handsome Chinese guy. He even gave me duit raya.

No he didn't. Nobody did.

Baru sebentar tadi aku jawab ujian yang sama. Dengan soalan yang berbeza. I scored 39/40. Nothing to be proud of there. Tapi aku masih lagi ada salah satu di bahagian pertama. Dengan aku yang dah melalui fasa anjakan paradigma dalam masa 3 bulan yang lepas pun aku masih lagi tak dapat nak menjadi insan yang lebih baik.

So I was like, "fuck it." I am what I am. One handsomely rude son of a gun.

Dah aku nak masak. All hail red meat!