Selasa, Ogos 31, 2010

y=7x; x=5; y--

Dah lama aku simpan hajat untuk memiliki berat badan sekitar 80 ke 85kg. Macam-macam aku makan tak ada tolak batu kayu. Batu tela kayu beroti semua aku sebat untuk mendapatkan berat badan yang aku idamkan.

Aku adalah antara, dalam anggaran, 0.00004545% daripada keseluruhan penduduk negara ini yang mengeluh mengenangkan berat badan yang semakin menurun.

Some people just don't want to lose weight. And I'm one of those people.

Pagi tadi sebelum aku mandi aku timbang berat badan. Scale said 75kg. "Sweet," aku bilang. Aku berjaya naikkan sekilo dalam masa 5 hari puasa. Malang sepanjang hari ini aku berdepan dengan masalah diarrhea yang agak teruk dengan kadar purata sekali dalam masa 2 jam. Perut aku masih dalam proses getting used to new protein. Menyedari fakta yang aku boleh pitam sebab perut kosong, I took the responsible way to prevent bad case dengan menelan 2 paket Pil Chi Kit Tek Aun. And then I went out to get me some chicken.

Yeah right. You think I'm just like you? Some pathetic pussy that can't take a lil' bit of challenge? Aku tahan. I've been in much worse scenario and that little shit cannon incident earlier today, compared to some major shit I've been through, shit was easy.

75 kg and that was it. Aku ukur berat badan masa bangun tidur dan sebelum berbuka. How does it helps, I'm not sure. I don't even know those were the right time for weight measurement.

10 minit sebelum berbuka, aku isi masa senggang dengan blender protein, pisang, batu, putih telur, sedikit madu(dick needs fuel too) dan 2 biji pil kalsium magnesium. Kamu minum air tebu, longan, longcan, embun, I don't give a fuck cos' my drink is the shit.

Habis mem-blender ramuan di atas, aku tengok jam. "Fuck! Seminit lagi," aku getus. Seminit lagi barulah azan akan berkumandang. Bulan Ramadhan adalah bulan di mana aku sangat peka dengan waktu. Malam orang pergi tarawikh masa hari pertama sebelum puasa aku pergi ke masjid. Setkan jam sama dengan jam kat masjid dan lantas hilang di celah kabus malam.

Aku melangkah kembali ke bilik dengan penuh longlai. Aku tarik scale dari bawah katil. Aku naik ke atas alat penimbang dengan kepala didongak ke langit dan mata dipejam rapat. Aku tarik nafas dalam-dalam. Hembus. Ada angin sangkut. Aku cuba sendawa, sedikit yang keluar. Aku kentut, selesai masalah.

Dengan perlahan aku turunkan kepala. Mata aku buka.

"What the fuck?"

Oh, aku tak pakai cermin mata. Patutlah tak nampak result. Cari cermin mata. Azan. Aku patut berhenti dan pergi capai kurma atau apa sajalah buah yang ada dalam peti sejuk but I said no. The scale might gave a false reading. Aku baca doa berbuka. Panjat balik alat penimbang.

"MOTHERFUCKER!"

It took me a month to pack on 2.5 kilos but it only takes one day and give or take 5 sessions in the john to lose twice what I've been working on so hard.

You're skinny or fatty that wish to lose weight like I do? Fuck you.