Ahad, Oktober 25, 2009

Pendulum Tersumbat di Laman Sphincter

I'm having trouble with my bowel movement. Dah dekat 3 bulan. Can't remember exactly when it started.

Seingat aku ianya bermula ketika H1N1 mengganas di negara kita. Aku demam, memang ajaib sebab aku memang payah nak demam. Dan bila aku demam, simtom-simtom H1N1 yang sama saja seperti demam-demam yang lain mula menunjukkan belang.

Salah satunya diarrhea. Cirit birit. Tahi cair yang dilepaskan bertalu-talu hingga membentuk apa yang boleh digambarkan sebagai aftermath kepada kek coklat yang dibuat prank dengan meletakkan mercun di dalamnya.

Aku diberikan vaksin H1N1 yang di farmasi berharga sekitar RM80. I got it for free. Aku makan. Esoknya demam hilang, selsema hilang. Satu je yang tertinggal: fobia jika kentut.

Takut meninggalkan kesan sampingan.

I've limited resources of clean underwear at that time. Jika kamu tertanya kenapa, don't be an idiot. We've all experienced the good old times having diarrhea. Kamu fikir dengan wipe atau tembak pili air ke sphincter sudah cukup untuk menjadikan kamu benar-benar bersih? Double check your pants by rubbing the center part of your bum cover and then smell it.

That's too obvious. Alternate method: semasa proses menggosok itu, cuba rasa jika ada semacam bendalir melekit di antara kulit celahan banir dengan seluar dalam atau seluar(bagi yang gemarkan zon bebas cukai). You'd think no one is watching and next thing you know BAM! Video YouTube kamu mendapat hits paling tinggi.

Aku tak tahulah jika kesan sampingan vaksin tersebut adalah cirit birit berkekalan sehingga 3 bulan tapi aku rasa betullah kot sebab baru semalam aku kembali buang air seperti biasa.

Solid. And smell like uhhh, you can taste it on your tongue.

But then I missed the moment where I have to rush to the can every 15 minutes dan keluarkan hingga yang keluar hanyalah air semata-mata. Aku pergi cari mangga epal. Huh?

Mangga yang rangup tulah. Don't know the scientific name and never care. Aku kehabisan buah oren yang biasanya aku blend bersama Milo, susu Dutchlady 123, 2 putih telur ayam kampung, pisang, protein Muscle Juice dan sedikit bacaan which will make my stinky shit even stinkier and it'll be in the hybrid form of liquid and solid. Uhh mama.

Buah oren itu penting. Provide serat untuk bowel movement yang sihat. Dan sihat dari konteks aku adalah you know it.

Oren habis dan aku mula buang air besar seperti orang biasa. Lama dan kurang tekanan. Aku seorang yang sensitif dan mudah rasa rindu maka buah mangga epal berjaya mengekalkan kesinambungan sesi selang 15 minit sekali aku di jamban. Cangkung. Ain't that the stuff, huh?

Dan aku dah mula menyesal sebab sphincter aku luka-luka. Apparently, mangga yang aku makan tak dihadam dengan betul dan ianya masih lagi dalam kondisi seperti mana aku kunyah. Dan aku hanya kunyah sekali dan terus telan. Curah minyak gamat hatta gamat yang belum proses tu (yang masih dalam bentuk pepejal) pun belum tentu menjanjikan apa-apa. Entri ini ditaip dengan aku pergi ke tandas sebanyak 4 kali.

Don't get me wrong, 3 kali buang air kecil sekali je cirit. Shit, macam nak kena pergi buat pemeriksaan rektal je.