Selasa, Oktober 13, 2009

For The Love of Cain, BATH!

Kalau dah, mandi lagi sekali.

I couldn't remember the last time I used public transportation. Be it LRT, domestic or interstate bus, boat(on some weird cases, I use boat to go from point A to point B), etc. I just hate to be with the crowd.

Aku pergi Serdang siang tadi. Rumah kakak aku. Saja nak main-main dengan kucing. Dan aku pergi dengan komuter daripada Seremban.

Memetik lagu Fransisca Peter Oh La La Tropika yang hingga kini aku cari MP3-nya tak dapat-dapat, indah sungguh panorama kerana gerabak aku dipenuhi perempuan. Dari yang beruniform sekolah hinggalah apa yang aku curigai sebagai "macam tak pakai apa-apa". Yang kecil, yang besar, yang sama saiz dengan aku, I'm talking about boobs, hinggalah apa yang aku curigai sebagai "ini lelaki ke perempuan? Oh, bapuk tak berduit mungkin".

Lelaki kalau tak masuk aku, ada 4 orang.

I don't know about this, but it seems like we had some sort of mutual understanding between us men untuk duduk di barisan yang berlainan except for one guy yang nak jugak duduk sebelah aku. Mind you, he's old and tempat duduk aku sebelah pintu. Go figure. And my legs hurt. And he's old. Fucking old I tell you. Tua sampai tahap yang tak boleh dibayangkan. Enough exaggeration, berhenti fikir bukan-bukan pasal orang tua tu.

Tren berhenti untuk turun/ambil penumpang di stesen berikutnya, Labu kalau tak silap. Dan bermulalah episod penuh tahi, errrr belum lagi. Orang tua itu turun. Seorang lelaki warga Indonesia duduk sebelah aku mengisi tempat duduk yang suamnya belum reda. I held my breath. As my face turned green , aku cepat-cepat tarik nafas sebelum mati sesak nafas. In my mind, aku dah set dia ni memang tak tahu jaga kebersihan diri and they have to smell like dung. Don't get offended, it's based from my personal experience.

I was dead wrong.

Aku tercium bau Febreeze. Kali terakhir aku naik komuter dan sebelah aku pula adalah you-know-who, aku terpaksa berhenti di stesen berikutnya dan membazirkan masa sebanyak setengah jam untuk menunggu the next train just to puke. That Febreeze stuff, I'm proud of em'.

Tapi masih lagi dengan gaya duduk tak semenggah, mengangkang. Dan sekejap tergaru sana sekejap tergaru sini.

Di stesen Nilai, wanita yang ramai-ramai tadi tu hampir separuh turun. Dan dari jauh hidung aku dapat menangkap satu aroma yang cukup aku tak asing lagi.

Aku tercium bau Neraka 1 Jam.

Di bangku bertentangan, 3/4 ruang telah kosong menjadikan ia satu tempat kegemaran bagi satu lagi imigran yang sering kali dikaitkan dengan kes gadai diri satu ketika dulu akibat tak mampu nak membayar hutang karpet/kain.

Baju kotor yang diperam seharian dalam baldi berisi air mampu menjadikan kamu khayal laksana baru lepas kena sedapur mary jane. Baju kotor tersebut darab dengan 18 dan kamu peramkan selama 6 minggu hingga sampai tahap ada pokok tumbuh dan itulah dia apa yang aku boleh samakan dengan apa yang aku tempuh semasa diseksa dalam Neraka 1 Jam.

At one point I even yelled, "Just kill me already!". Turned out, I was so stoned aku jerit dalam hati saja rupanya. Nasib baik tak makbul.

Aku respek mereka ini. Mereka memang kemas dalam berpakaian. Ke sana ke mari berbaju kemeja siap tuck in. Siap berselipar jepun lagi. Siap mengurat perempuan lagi. Tapi tang bau, aduhlah...

B.O. is a serious issue.

Aku dari awal senyap dan sampai saja di Serdang terus mengamuk. Orang nak keluar dia heboh tolak aku masuk dalam balik. Aku memang dah tak sabar-sabar mengecap nikmat kebebasan. Terpaksa aku bertempik, dan terus lari penuh rasa kemerdekaan menuju ke stesen bas di mana kakak aku dah tunggu dekat sejam la jugak. Aku baru sampai Labu lepas tu aku teks dia aku dah sampai Kajang.

B.O. boleh tukar personaliti seorang pasifis kepada Juruterbang Kamikaze. On meth.

Learn how to use deodorant for a change. And some cologne. Tabur separuh botol kat dada yang penuh bulu yang di mana bulu-bulu tersebut mengandungi peluh yang baunya maha bacin.

Dada aku bersih. Downstairs, bawah lengan, misai, janggut, back, clean, bersih, berkilat. I'm the new definition of aerodynamic.

Aku masih lagi menabur separuh botol and on certain occasion-bathe in it sungguhpun aku ni maksud mutakhir bagi perkataan aerodinamik. It might changed back in a while, so don't bother to look it up.

Oh, aku masih stone.