Sabtu, Disember 18, 2010

Aku Hanya Mahu Bercakap

And that bastard ran away.

It was something like this.

Aku ke pekan dengan menaiki motor untuk membeli rokok. Keluar simpang jalan ada sekatan jalan raya. Aku tak ada benda takut maka aku pecut sambil senyum dan melambai ke arah pegawai yang bertugas.

Di bibir jalan, terdapat beberapa motorsikal berhenti. Aku tahu apa masalah mereka. Brek rosak, tayar kurang angin, enjin tiba-tiba terpadam dan bermacam alasan dari segi teknikal untuk memastikan mereka dapat lepasi jalan yang bakal dilalui. Tunggu lah kau sampai petang. Apa gila orang buat road block 10 minit?

Blablabla, rokok dah beli dan tiba masa untuk pulang. Dalam perjalanan aku nak balik, berlaku satu mishap antara aku dengan sebuah kereta. Motor tak ada apa-apa, aku tak ada apa-apa, kereta dia pun tak ada apa-apa.

Aku cuma dihimpit. Jalan yang aku lalu tu berbonggol. Kereta mamat tu rendah maka dia gunakan teknik pemanduan silang, setahu aku lah, untuk melepasi bonggol tersebut. Sebenarnya ada cara lain lagi untuk melepasi bonggol seperti, I don't know, pandu perlahan mungkin?

So that guy was driving slowly. The fuck he went all zig-zagging on the road fucking up my course is beyond my understanding. Aku sikit lagi nak jatuh tapi aku guna kaki untuk tahan. The fucked up thing about that was kaki aku masih lagi sakit sebab latihan kaki yang sangat intense semalam. So instead of getting some scratch with a little pain, I ended up no scratch but in huge amount of pain.

Aku lagi suka bercalar dan berparut daripada menanggung sakit kerana sesungguhnya parut dan calar itu adalah simbol kelakian.

Aku pecut motor. Vroooomm!

Aku potong kereta dia dari belah kiri. Oh, baru aku tahu sebab apa dia buat teknik pemanduan apa ke namanya tadi tu. Nak tunjuk skill pemanduan yang jitu dan hebat dekat si buah hati yang manis duduk di sebelah kiri. Aku pecut sikit lagi dan berhenti.

I didn't say a word. I just stood there and wait for that son of bitch. Dia toleh-toleh dengan riak muka saling tak tumpah macam pukimak yang biasa kita tengok dalam TV. He slowed down his ride. Aku berjalan ke arah dia, sedikit terhincut, maklumlah sakit.

Baru aku nak dekat, dia terus tekan minyak dan cabut. Sambil tangan kanan dikeluarkan dari tingkap lantas menunjukkan jari tengah. Aku faham maksud dia.

Aku tak pakai seluar dalam. Dan menjadi lumrah seorang lelaki untuk sentiasa mengendong boner wherever we go. Maka aku jerit dari jauh, "thanks man! Appreciate it!"

Jari yang paling panjang sama dengan?

I never felt that good for a long time.